نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3036
-
الف
+

«مسعود نوابی» : مهران مدیری طنز را به درستی می‌ شناسد

«مسعود نوابی» در یک مصاحبه در پیوند با این سریال و تجربه کار با «مهران مدیری» سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، «مسعود نوابی»، کارگردان سریال «دردسر والدین» که اخیرا از شبکه آیفیلم۲ نشر شد، در یک مصاحبه در پیوند با این سریال و تجربه کار با «مهران مدیری» سخن گفت.

متن کامل این مصاحبه را در ادامه می خوانید: 

-چه شد که سراغ ساخت سریال دردسر والدین رفتید؟

مسعود نوابی: مثل هر کارگردان حرفوی، همواره به من پیشنهاد کاری می‌شود و من از میان پیشنهادها، کار مورد علاقه‌ام را انتخاب کرده سپس ارزیابی می‌کنم چقدر سریال یا فلم پیشنهادی جای کار دارد و در صورت ساخت می‌تواند کار مناسب و استانداردی بشود. 

وی ادامه داد: هنگامی که «بیژن امکانیان» ساخت دردسر والدین را به من پیشنهاد داد، به دفتر ایشان رفتم و بعد از خواندن فلمنامه که به صورت مشترک توسط «فریدون فرهودی»، «حسین مثقالی» و «احمد خداکرم» نوشته ‌شده ‌بود، متوجه شدم با فلمنامه کامل و یکدستی روبه‌رو هستم.

-به خاطر حس نوستالژیک هم که شده بسیاری مایلند همچنان سریال دردسر والدین را دنبال کنند.

مسعود نوابی: طبق آمار‌ها دردسر والدین در زمان نشر اول هم بالای ۸۰ درصد مخاطب داشت و این میزان استقبال برای کمتر سریالی به وجود می‌آید.اکنون که سریال بازنشر شد، از شنیدن بازخورد‌های مثبت مخاطبان بسیار خوشحال شده‌ام و یاد خاطرات خوب ساخت این سریال در ابتدای دهه ۸۰ با یک گروه حرفوی افتادم.

-دردسر والدین در موقعیت های درست از درام بهره می‌برد و در جا‌هایی هم روی طنز تاکید می‌کند.

مسعود نوابی: دردسر‌های اداره کردن یک زندگی، توسط پدری که هم کارمند است و همسرش را از دست داده و مجبور است ضمن کار کردن سه فرزندش را هم مدیریت کند،از آن طرف ماجرا هم مادری که همسرش را از دست داده مجبور است برای تامین معاش خانواده کار کند و در ضمن وظایف پدری را هم انجام بدهد.

چالش علاقه مرد به زن اوج درام داستان دردسر والدین بود و واکنش فرزندان آن زن و مرد برای خیلی از مخاطبان کودک و نوجوان بسیار جالب بود. در فضای داستانی سریال ضمن نشان دادن چالش‌های زندگی طبقه متوسط و کارمند با فضای شاد و پر از امید و شادی مواجه هستیم و همین‌ها بود که عزم من را برای ساخت سریال جدی‌تر کرد.

-یکی از ویژگی‌های سریال شما بازی مهران مدیری در آن است. بازیگری که همواره پیشنهاد‌های کمی را می‌پذیرد و در آن سال‌ها بیشتر به عنوان یک کمدین شناخته می‌شد.

مسعود نوابی: مهران مدیری، بازیگر بسیار توانمند و خوبی است و طنز و کمیدی را به درستی می‌شناسد. موقعی که بازی در سریال به او پیشنهاد شد از شخصیت علی پورحاتم و ویژگی‌های اخلاقی‌اش خوشش آمد و در سریال بازی کرد.


-در روند ساخت سریال با  مهران مدیری چالش خاصی نداشتید؟

مسعود نوابی: مدیری در حین کار خیلی با من همراه بود و با توجه به کارگردان بودن وی، اصلا تلاش نکرد نظر یا ایده‌ای را به من تحمیل کند و در طول کار مثل یک بازیگر حرفوی  نقش خود را منطبق با فلمنامه به بهترین شکل ممکن انجام داد و برای همین هیچ اغراقی در کارش به چشم نمی‌خورد.

-البته چهره‌های مشهور دیگری هم بودند و در کنار آنان بازیگرانی هم داشتید که پس از این سریال دیده شدند.

مسعود نوابی: همین طور است. درکنار مهران مدیری، حضور «فاطمه گودرزی» هم از نقاط قوت کار بود. زنده یاد «حمیده خیرآبادی» هم حضورش بسیار موثر بود. علی صادقی هم بعد از بازی در این سریال به بازیگر پرکار و شناخته شده‌ای مبدل شد.

مسعود نوابی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی است و با وجود تجربه‌های موفقی که داشته، چند سالی است در سینما و تلویزیون کم کار شده است .

کارگردان «دردسر والدین» سریال‌های «بازگشت به خانه»، «تلاش»، «گمشده»، «صدایم کن»، «مسافر زمان» و «آهوی ماه نهم» در کارنامه وی به چشم می خورد. مسعود نوابی در سینما هم ساخت فلم در ژانر‌های درام و کمیدی را نیز تجربه کرده‌است.

جام جم نوشت: در میان آ‌ثار وی سریال دردسر والدین بیشتر دیده ‌شد و استاندارد‌هایی را هم برای جلب نظر منتقدان در آن سال‌ها داشت.

برای تماشای سریال دردسر والدین اینجا کلیک کنید

 

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر